Jalinkan Persaudaraan

Kebangkitan Mahasiswa

Muka Cantik, Akhlak Buruk : Muka Buruk, Aklak Buruk, Memang Teruk!

Monday, November 7, 2011


"Gambar Hiasan Sahaja"


Sungguh faham benar alkisah begini :

Walau muka cantik, akan tetapi akhlak yang teruk maka tidak kemana-mana seseorang, ini realiti bila ada yang bersikap begitu. Adakalanya dalam hidup, lebih banyak kita mengenal persekitaran kita. Wujud pelbagai jenis fiil. Ada yang jenis orangnya sangat cermat dan berhalus, ada yang jenis pembersih ada yang jenis tidak boleh bising dan sebagainya.

Hatta ada yang tidak bertegur sapa semata-mata kerana kawannya menggunakan ubat gigi, hanya silap tekan dibahagian tengah yang kebiasaan pemiliknya tekan di bahagian bewah ubat gigi. Kelakarnya rasa tapi benar.

Ada yang jenis makan disitu, sebulan pun masih lagi begitu. Tak basuh-basuh. Ini eksperimen untuk melihat proses penghuraian. Adakah keputusannya boleh jadi tapai?! kalau lelaki mungkin dilihat "lepak-lepak" juga. Itupun buruk gayanya. Bayangkan jika perempuan begitu?. Mereka yang belajar agama pun tidak terlepas juga begini.

patotnya, perihal begini perlu di jaga molek-molek supaya dilihat rupa cantik, akhlak pun cantik. Ini nasihat pada diri untuk kearah menghijaukan alam..
Melestarika bilik..

Wallahua'lam..

1 comments:

  1. sape lak laah yg x cuci pinggan pas makan ni..free2x kene sound :-)

 
Bicara Muhammad © 2011 | Designed by VPS Hosts, in collaboration with Call of Duty Modern Warfare 3, Jason Aldean Tour and Sister Act Tickets