Jalinkan Persaudaraan

Kebangkitan Mahasiswa

Penyelesainya Mengajar Seks

Monday, April 26, 2010





Assalamualaikum

Statistik negara..

Saya cuba menyemak dan memahami data dan fakta yang dinyatakan oleh Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein. Dalam komentarnya terhadap isu sosial, statistik menunjukkan jumlah keseluruhan kes rogol, liwat dan sumbang mahram tahun lalu adalah sebanyak 4,238 kes berbanding empat tahun sebelum itu iaitu 3,986 pada 2008; 3,689 (2007); 2,943 (2006) dan 2,427 (2005). Kes rogol pada tahun lalu mencatatkan jumlah sebanyak 3,626 diikuti sumbang mahram (385) dan liwat (227) manakala pada 2008, kes rogol adalah sebanyak 3,409 diikuti sumbang (334) dan liwat (243). Saya mengira ini suatu yang sangat mengaibkan negara kita ini.

idea dan tindakan

Sejumlah yang besar statistik negara menunjukkan sangat serius isu sosial di negara kita. Saya sangat terkejut bila isu keganasan seks semakin memuncak, maka jalan keluarnya ialah mengadakan pendidikan seks!

Pendidikan Seks

Pada pandangan ahli akademik, pendidikan seks perlu untuk mengajar bahayanya seks bebas dan perlunya saluran seks yang betul. Tetapi sejak akhir-akhir ini, Pendidikan Seks dianggap sensitif dan ditukar kepada nama lain..bukan persoalan pendidikan seks itu, tetapi hanya itu sahaja yang difikirkan sebagai penyelesaian masalah sosial?! sangat sedih dan terkilan bilamana pemikiran telah dipisahkan dengan agama. Saya yakin dan percaya mereka berniat baik untuk menyelesaikan isu ini tetapi mereka telah terpedaya dengan ideologi "sekularisme" dan "komunisme" yang memisahkan agama dalam aspek kehidupan harian.

Pandangan Agama

Saya sangat tertarik dengan kata ulama', bukanla satu penyelesaian yang mudah sekiranya semua masalah tidak dikembalikan kepada penyelesaian agama. Pernah ada cadangan untuk memgelak berlakunya masalah penyakit Aids, maka kita perlu bagi kondom percuma. Seakan-akan mempunyai persamaan hujuh dalam menyelesaikan masalah ini juga. Bukan kaH Al Quran itu sebagai penawar kepada semua penyakit?bukan ka Islam meletekkan aturan yang cantik untuk mengatasi permasalahan pergaulan( ikhtila')?, kenapa masih mengetepikan perkara ini andai kata mereka menyakini beriman kepada Alquran? Ada lagi ka penyelesai yang terbaik selain kembali kepada peraturan syariat islam? Undang-undang islam tidak dipakai? Kenapa tidak mencegah dari merawat?

Penutup

Saudara yang dihormati sekalian, ini antara bukti betapa meresapnya pemikiran liberal, sekular dan bermacam lagi dalam ideologi masyarakat kita. Mereka ini antara penentu dasar negara kita. Adakah kita sanggup membiarkan begitu sahaja ideologi ini tersebar?Ayuh, ideologi yang benar hanya satu, Aqidah islamiah!tolok la selain dari itu, kembalikan semuanya kepada yang Hak, yakni yang Maha Mengetahui....

0 comments:

 
Bicara Muhammad © 2011 | Designed by VPS Hosts, in collaboration with Call of Duty Modern Warfare 3, Jason Aldean Tour and Sister Act Tickets