Jalinkan Persaudaraan

Kebangkitan Mahasiswa

TINDAKAN AWAL PMUKM : aduan dan pertanyaan mahasiswa terhadap Pusat Zakat

Thursday, July 7, 2011

Pada 7 Julai 2011, Saudari Noraini bt Zumahir dan Timbalan Presiden telah memanjangkan surat dan aduan dengan menghantar laoran aduan secara rasmi kepada wakil bahagian pusat zakat UKM. Ini sebagai tindakan susulan dari aduan Saudari Mimi Shaari di Facebook rasmi PMUKM yang lepas.

Ketika menghantar surat tersebut, kita telah meminta penjelasan dan jawapan dari wakil Pusat Zakat UKM berkaitan isu tersebut. Menurut wakil pusat Zakat UKM, beliau akan bawa aduan tersebut ke pihak pengurusan tertinggi

“kita mengucapkan terima kasih diatas aduan yang telah dikemukan dan saya akan panjangkan aduan ini kepada En Misrol Jerut untuk tindakan susulan” Wakil Pusat Zakat UKM, En Hazwan Daud.

“insyaallah setelah mendapat jawapan lanjut, kita akan keluarkan hitam putih rasmi kepada mahasiswa berkaitan isu ini dan menjawab persoalan yang dikemukan” tambahnya lagi.

Pihak kami berterima kasih kepada Wakil Pusat Zakat UKM yang sudi menerima surat aduan dari pada mahasiswa. Dasar PMUKM antaranya sebagai menjaga kebajikan mahasiswa dan kita cuba sebaik mungkin untuk member khidmat kebajikan kepada mahasiswa.

“ selain dari membuat aduan kepada pihak PMUKM, untuk makluman mahasiswa, mahasiswa juga boleh membuat aduan sistem dalaman secara langsung kepada pihak berkaitan” Pengerusi Perpaduan dan Kemasyarakatan PMUKM, Noraini Bt Jumahir.

Kita mengharapkan isu ini diselesaikan dengan baik dan memberi kebaikan kepada semua pihak yang terlibat. Setiap individu ada kekurangan masing-masing dan mungkin perkara ini dapat diselesaikan dengan baik.

0 comments:

 
Bicara Muhammad © 2011 | Designed by VPS Hosts, in collaboration with Call of Duty Modern Warfare 3, Jason Aldean Tour and Sister Act Tickets